Ayam Hijrah Frozen

Ayam beku yang segar, tidak tercemar, suci, bersih dan yang paling penting Hallalan Toyyiba. Pemprosesan di Kilang yang diiktiraf oleh JAKIM, IMP, MESTI dan Produk Muslim yang diiktiraf oleh FAMA.

Tuesday, 8 July 2014

AKTIVITI 3: Impak Generasi Y ke atas Ayam Hijrah

IMPAK GENERASI Y KE ATAS AYAM HIJRAH

Impak Positif

  1. Hijrah Utara Frozen (HUF) mengaplikasi penggunaan teknologi digital seperti mengambil pesanan secara maya memandangkan Gen Y amat cenderung pada penggunaan teknologi.
  2. Ayam Hijrah yang dijual oleh HUF bebas sisa antibiotik, menjadikan ia pilihan tepat untuk Gen Y yang datang daripada keluarga yang mementingkan pemakanan berkhasiat.
  3. Ayam Hijrah dihasilkan daripada daging ayam tempatan yang segar - sesuai dengan trend Gen Y yang cenderung kepada produk tempatan.
(Sumber trend: "How Gen Y Eats Culinary Trend Mapping Report" dalam FOOD-navigator-usa.com)


Impak Negatif

  1. Gen Y cenderung kepada communal eating, jadi mereka cenderung untuk makan di luar berbanding menyediakan makanan sendiri.
    • perkenalkan tawaran produk baru yang mudah untuk disediakan oleh Gen Y supaya mereka boleh menjemput orang makan di rumah mereka.
    • tingkatkan perbelanjaan promosi untuk mendidik Gen Y bahawa menyediakan makanan sendiri sebenarnya lebih mudah dan berkhasiat berbanding makan di luar, jadi Ayam Hijrah amat membantu memudahkan penyediaan makanan yang dimasak di rumah.
(Sumber trend: Lachman, et al. (2013).  Gen Y: Shopping & Entertainment in the Digital Age.  Urban Land Institute Foundation)

No comments:

Post a Comment